Spicy Mobile publikuje raport „Sport w aplikacjach mobilnych”

Dzięki smartfonom i dedykowanym aplikacjom mobilnym możemy śledzić ulubione wydarzenia sportowe oraz obstawiać wyniki w dowolnym miejscu i o każdej porze. Agencja Spicy Mobile sprawdziła, jakie imprezy przyciągają Polaków przed mobilny ekran oraz po jakie aplikacje użytkownicy sięgają najczęściej. Opublikowany właśnie raport „Sport w aplikacjach mobilnych” przedstawia pełen obraz rynku w latach 2020-2021.

Transmisje sportowe

W trakcie pandemii, z uwagi na liczne obostrzenia w sferze kultury i sportu, konsumenci zwrócili się w stronę rozwiązań zapewniających rozrywkę w domu, m.in. do aplikacji zapewniających transmisje sportowe online. Do popularnych aplikacji oferujących streaming wydarzeń sportowych należą: TVP Sport (0,69%), Sport.pl LIVE (0,21%) i Polsat Sport (0,08%). Jak wynika z danych Spicy Mobile, transmisje sportowe są najchętniej oglądane wśród użytkowników w wieku 36-45 lat. Ta grupa stanowi niemal połowę ogółu oglądających (48%). Ponad 80% widzów stanową mężczyźni.

Jakie imprezy sportowe są najbardziej popularne wśród mobilnej widowni? Analiza czasu spędzanego w aplikacjach mobilnych pokazuje, że w 2021 roku użytkownicy najdłużej oglądali wydarzenia sportowe we wrześniu (średnio ponad 50 minut), w czerwcu (prawie 48 minut) i w styczniu (45 minut). Być może przed ekran smartfona przyciągnęły ich rozgrywające się w tych miesiącach ważne wydarzenia sportowe. We wrześniu były to m.in. mistrzostwa Europy w siatkówce, mistrzostwa świata w kolarstwie szosowym, Igrzyska Paraolimpijskie, US Open oraz finał sezonu żużlowej Ekstraligi. Z kolei w czerwcu rok temu odbyły się rozgrywki piłkarskie EURO 2020/2021, finały siatkarskiej Ligi Narodów, mistrzostwa świata w hokeju na lodzie oraz French Open. W styczniu użytkownicy najprawdopodobniej oglądali mistrzostwa świata w piłce ręcznej mężczyzn, Turniej Czterech Skoczni i Tour de Ski.

Aplikacje z wynikami sportowymi

Dzięki aplikacjom mobilnym kibice mogą również śledzić na bieżąco wyniki interesujących ich rozgrywek sportowych. Do najpopularniejszych aplikacji tego typu należą FlashScore (0,64%) oraz Soccer live scores – SofaScore (0,18%). Należy jednak podkreślić, że poza dedykowanymi aplikacjami z wynikami sportowymi, taką funkcję mają też aplikacje zakładów bukmacherskich, organizacji sportowych czy sportowych kanałów medialnych.

Zakłady sportowe

W Polsce funkcjonuje zaledwie kilkaset naziemnych punktów przyjmowania zakładów wzajemnych, a obstawiający korzystają przede wszystkim z ofert bukmacherów internetowych. Wśród aplikacji umożliwiających obstawianie zakładów sportowych na urządzeniach mobilnych liczą się głównie dwie, przygotowane przez największych bukmacherów, czyli STS (0,63%) i Fortunę (0,35%). Za nimi, w pierwszej trójce, uplasowała się aplikacja BetClic z zasięgiem 0,18%. Jak wynika z analiz Spicy Mobile, wyniki obstawiają głównie mężczyźni (81% użytkowników aplikacji z zakładami online), w wieku 26-35 lat (33%). W 2021 roku użytkownicy aplikacji bukmacherskich najbardziej aktywni byli w lutym (wówczas odbywał się Australian Open) oraz w maju (finał Ligi Europy i Ligi Mistrzów). Można zatem przypuszczać, że najchętniej obstawiane są mecze piłkarskie oraz turnieje tenisowe.

„Imprezy sportowe  przyciągają na trybuny i przed ekrany telewizorów miliony kibiców. Aplikacje mobilne idą krok naprzód, oferując sportową rozrywkę dostępną z każdego miejsca. Na ekranie smartfona można obejrzeć mecz piłki nożnej czy konkurs skoków narciarskich, szybko sprawdzić wynik interesujących nas zawodów, a nawet obstawić wynik” – komentuje Przemysław Woźniak ze Spicy Mobile. – „To czyni aplikacje mobilne łakomym kąskiem dla reklamodawców, którzy chcą połączyć swoją markę z daną dziedziną sportową lub dotrzeć do samych kibiców”.