Co drugi Polak uważa, że dzieciom należy ograniczać dostęp do internetu (56%), w tym 34% badanych zdecydowanie opowiada się za ograniczonym dostępem, tak wynika z badania ankietowego zrealizowanego przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile i aplikację Moja Gazetka. Jak jest w rzeczywistości? Eksperci biją na alarm – zanim dziecko nauczy się mówić, zwykle potrafi już przesuwać palcem po smartfonie. Kontakt z wirtualną rzeczywistością jest zdecydowanie zbyt wczesny.
Rich Media to jeden z najbardziej popularnych i jednocześnie obiecujących formatów reklamy mobilnej. Interaktywny, kreatywny i spersonalizowany. Zdaniem ekspertów Spicy Mobile w 2023 roku reklama rich media może wejść na zupełnie nowy poziom, a to za sprawą bardziej zaawansowanej analityki i automatyzacji, realizacji kampanii cross-device, a także możliwości AR.
45% badanych Polaków oczekuje bardziej spersonalizowanych produktów i usług, jednocześnie ankietowani niechętnie godzą się na przekazywanie firmom swoich danych osobowych – to wynik badania Spicy Mobile i Mojej Gazetki dotyczącego korzystania z usług cyfrowych i stosunku Polaków do zmian technologicznych.
Analizując trendy w marketingu cyfrowym, nie sposób przejść obojętnie wobec rosnącej popularności podcastów – twierdzi Marta Sielska z agencji Spicy Mobile. Podczas gdy podcastów słucha już prawie co trzeci internauta w Polsce, dla marketerów to przede wszystkim doskonały kanał reklamowy.
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Szukając oszczędności, Polacy sięgają po aplikacje z gazetkami reklamowymi popularnych sieci handlowych, korzystają z promocji, a nawet rezygnują z zakupów niektórych artykułów – przyznają analitycy Spicy Mobile oraz aplikacji Moja Gazetka. Jakich produktów spożywczych może zabraknąć w tym roku w świątecznym koszyku, a które z marek pojawią się w nim na pewno?
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile opublikowała właśnie raport „MarTech”. To już 6. edycja tej niezwykle popularnej i najbardziej obszernej publikacji dotyczącej rynku mobilnego w Polsce, w której czytelnicy znajdą między innymi wyniki badania na temat cyfryzacji polskiego społeczeństwa i stosunku Polaków do nowych technologii.
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile nawiązała współpracę z marką La Mania i realizuje kampanię reklamową drive-to-store z pomiarem wizyt w sklepach stacjonarnych dla nowej linii płytek gresowych Cerrad x La Mania Home.
Spicy Mobile od stycznia br. testuje wyjątkowy program zarządzania, którym objęto wszystkich pracowników firmy – nielimitowany płatny urlop. Tym samym polska firma wprowadza ideę „work-life balance” na najwyższy możliwy poziom.
Podczas gdy największy na świecie serwis streamingowy mierzy się ze spadkiem liczby subskrybentów i zapowiada szereg zmian w swoich usługach, agencja Spicy Mobile sprawdziła, jak wygląda pozycja aplikacji mobilnej Netflix w Polsce. To, co może zaniepokoić właścicieli platformy, to znacząco krótszy czas, jaki użytkownicy spędzają w aplikacji mobilnej.
Dzięki smartfonom i dedykowanym aplikacjom mobilnym możemy śledzić ulubione wydarzenia sportowe oraz obstawiać wyniki w dowolnym miejscu i o każdej porze. Agencja Spicy Mobile sprawdziła, jakie imprezy przyciągają Polaków przed mobilny ekran oraz po jakie aplikacje użytkownicy sięgają najczęściej. Opublikowany właśnie raport „Sport w aplikacjach mobilnych” przedstawia pełen obraz rynku w latach 2020-2021.
Agencja Spicy Mobile sprawdziła, jak wygląda rynek programmatic w Polsce. Otrzymane odpowiedzi ze strony osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów zdradzają perspektywy wzrostu, najważniejsze korzyści reklamy programmatycznej oraz rosnące oczekiwania względem platform DSP.
Agencja Spicy Mobile uruchomiła własną platformę emisji reklam w modelu programmatic – Spicy DSP. Rozwiązanie warte 10 mln złotych i bazujące na algorytmach przewidujących prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę testują już największe domy mediowe.
3rd party cookies, programmatic, big data, aplikacje zakupowe oraz omnichannel to zdaniem ekspertów z agencji Spicy Mobile najważniejsze trendy i wydarzenia, które będą kształtować marketing mobilny w 2022 roku.
Według Dominika Stockiego ze Spicy Mobile programmatic będzie jednym z najbardziej gorących tematów w nadchodzącym roku, a samo kupowanie reklam w modelu programatycznym stanie się jeszcze bardziej popularne. Zła koniunktura przekłada się na poszukiwanie przez reklamodawców jak najbardziej efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie.
Jak wynika z analiz agencji Spicy Mobile, pandemia przyspieszyła rozwój rynku gier mobilnych. Pod względem przychodów jest to obecnie największy i najszybciej rosnący segment gier. W 2023 roku jego wartość powinna przekroczyć 100 mld USD.
Wyprzedaże, promocje i tłumy w sklepach – tak wyglądał Black Friday przed pandemią. W tym roku, jak wynika z najnowszego badania preferencji konsumenckich Mojej Gazetki i Spicy Mobile, to największe święto w handlu ma szansę przenieść się z galerii handlowych do internetu i aplikacji zakupowych.
Strategia, analityka i efekty to trzy rzeczy, które liczą się teraz dla reklamodawców inwestujących w reklamę mobilną – czytamy w raporcie „Change and People” przygotowanym przez agencję Spicy Mobile. Opublikowane w nim wyniki badania komentują przedstawiciele czterech domów mediowych: Carat, Zenith, MediaCom oraz Starcom.
Dla reklamy cyfrowej czas pandemii okazał się łaskawy. Gdy inni tracili, pierwszy raz w historii wydatki na reklamę w internecie przekroczyły 5 miliardów złotych, a jednym z motorów napędowych tego wzrostu był mobile. Czy te liczby przekładają się na rzeczywiste nastroje w branży? Odpowiedzi udziela najnowszy raport Spicy Mobile pt. „Change and People”.
Rich media to format, który należy zastosować na mobile’u, jeśli zależy ci na wyższym współczynniku interakcji i zaangażowaniu użytkowników. Dzięki różnym możliwościom interaktywnym opowiesz historię swojej marki w znacznie bardziej przekonujący sposób, a także przyciągniesz konsumentów na dłużej – pisze na łamach magazynu „Online Marketing” Marta Sielska ze Spicy Mobile.
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile sprawdziła, z jakich smartfonów korzystają Polacy. W przygotowanym zestawieniu próżno szukać flagowych modeli. Zamiast nich w kieszeniach Polaków znajdują się smartfony ze średniej półki cenowej, które swoją premierę miały kilka lat temu. Triumfują trzy marki: Samsung, Huawei i Apple. Ich łączny udział w rynku wynosi aż 75%.
21 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Selfie. Z tej okazji Spicy Mobile sprawdziło, ile zdjęć telefonami robią Polacy. Jak wynika z badania, przeciętny użytkownik ma w swoim smartfonie niemal 1000 obrazów i 60 plików wideo. Kobiety zapisują dziennie aż 27 nowych zdjęć i innych plików graficznych, mężczyźni prawie o połowę mniej.
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile nawiązała współpracę z Fortuną Online Zakłady Bukmacherskie, jednym z największych legalnych bukmacherów w Polsce. Wraz z nowym klientem, agencja zrealizuje kampanię reklamową na mobile’u w oparciu o nowatorski format reklamowy – kreacja będzie dynamicznie wyświetlać informacje dotyczące meczy i obstawianych wyników w trakcie Euro 2021.
W trakcie pandemii wzrosło zainteresowanie wirtualnymi randkami. Zasięgi popularnych aplikacji wzrosły, podobnie jak częstotliwość korzystania. To wniosek, który płynie z raportu „Aplikacje randkowe”, który agencja Spicy Mobile przygotowała na podstawie danych dotyczących aktywności użytkowników Badoo, Sympatii oraz Tindera.
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile nawiązała współpracę z aplikacją do przechowywania paragonów PanParagon. W jej efekcie reklamodawcy dostaną odpowiedź, czy użytkownik, który widział reklamę na urządzeniu mobilnym, w rzeczywistości dokonał zakupu w tradycyjnej placówce.
Spicy Mobile zbadało, które gry mobilne cieszą się aktualnie największą popularnością wśród polskich graczy. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: Love Sick dla kobiet i Dream Zone dla mężczyzn. Korzysta z nich więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych.
Black Friday rozpoczyna najgorętszy w handlu okres w roku – czas bożonarodzeniowych zakupów. Rok temu w sklepach online Polacy zostawili jedną trzecią świątecznego budżetu. W tym – biorąc pod uwagę kilkukrotnie wyższy ruch w aplikacjach zakupowych – może być jeszcze lepiej. Tak przynajmniej wynika z naszego najnowszego raportu „M-commerce”.
Tegoroczny raport Spicy Mobile stanowi odpowiedź na pytania o pozycję mobile’a na rynku mediów i w strategiach biznesowych firm.
Jak wynika z badania Spicy Mobile, z aplikacji finansowych w Polsce korzysta już 63% użytkowników smartfonów z systemem Android. Duży wpływ na gwałtowny wzrost zainteresowania bankowością mobilną, a także płatnościami zbliżeniowymi i internetowymi miał lockdown.
Publikujemy raport „Świat marketingu po lockdownie” – to podsumowanie badania, w którym wzięło udział blisko stu przedstawicieli rynku mediowego w Polsce.
Na małym ekranie mieści się znacząco mniej formatów reklamowych – to oczywista oczywistość. Udział mobile’a w torcie reklamy cyfrowej rośnie jednak w tempie dwucyfrowym. Reklamodawców przekonują angażujące formaty Rich Media oraz wykorzystanie danych do precyzyjnego targetowania reklamy – zalety, których nie ma żadne inne medium.
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile i operator aplikacji dla kierowców Yanosik przedstawiają wyniki badania dotyczącego wpływu epidemii na ruch w miastach oraz zwyczaje zakupowe.
Jak wynika z badania Spicy Mobile od momentu pojawienia się pierwszego w Polsce przypadku zarażenia koronawirusem aktywność Polaków na urządzeniach mobilnych wzrosła skokowo. W czasie epidemii warto zatem pamiętać nie tylko o myciu rąk, ale i czyszczeniu smartfonów – to właśnie po te urządzenia sięgamy kilkadziesiąt razy w ciągu dnia.
Spicy Mobile rusza z usługą „ad hoc” w obszarze big data. Wraz z nowymi osobami, które dołączyły do zespołu analitycznego, spółka oferuje wsparcie dla domów mediowych i reklamodawców o analizy wybranych aplikacji mobilnych, całych kategorii czy ogólnie rynku mobilnego.
Agencja marketingu mobilnego i sieć reklamowa Spicy Mobile inwestuje ponad 10 mln złotych w budowę platformy emisji reklam. Stworzone narzędzie będzie automatycznie dopasowywać komunikat reklamowy do cech osobowościowych użytkownika w oparciu o technologię „machine learning”. Będzie również odpowiadało za wycenę i zakup emisji odpowiedniej kreacji reklamowej do najbardziej zainteresowanego produktem lub usługą użytkownika.
Aż 160 stron, 25 partnerów merytorycznych, ekspertyzy, trendy i dane rynkowe – pobierz najnowszy raport dotyczący marketingu aplikacji mobilnych, który ukazał się pod honorowym patronatem IAB Polska. W raporcie odpowiadamy na najważniejsze pytania, które stoją przed twórcami i wydawcami aplikacji mobilnych. Jak stworzyć wartościowy dla użytkowników produkt? Jak promować i rozwijać aplikacje mobilne? Jak na aplikacji zarabiać?
Czy wiesz, że aż 93% internautów w trakcie bloków reklamowych w telewizji sięga po smartfon? Reklamodawcy, którzy nie wykorzystują w swoich kampaniach mobile’a, tracą istotną część tortu.
Wideo i social media należą do najczęściej konsumowanych treści na urządzeniach mobilnych. Ponad 90% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji i mobilnych stron społecznościowych, a ponad połowa ogląda filmy w aplikacji YouTube. Użytkownicy przenoszą swoje przyzwyczajenia z dużych na mniejsze ekrany, zwłaszcza w zakresie konsumpcji treści typowo telewizyjnych. Jak pokazują prognozy Cisco, do 2020 roku wideo będzie stanowić 80% całego internetowego ruchu na mobile’u.
Spicy Mobile na bieżąco analizuje potencjał i dynamikę różnych sektorów rynku w kontekście rozwoju usług mobilnych, np. gier i aplikacji, m-commerce czy płatności mobilnych. W opublikowanym właśnie raporcie „Turyści 2019” analizie poddano branżę turystyczną. W publikacji wykorzystano m.in. dane organizacji turystycznych, rynkowych graczy, a także wyniki własnego badania aktywności użytkowników urządzeń mobilnych w aplikacjach turystycznych.
W 2018 r. liczba użytkowników urządzeń mobilnych po raz pierwszy w historii przekroczyła liczbę użytkowników PC. Wzrosły także o 35% wydatki na reklamę mobilną. Mimo to, dysproporcja między wielkością ruchu a wysokością wydatków pogłębia się.
Polscy gracze wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż na gry konsolowe czy na gry PC. Co jednak o nich wiemy? Po jakie gry mobilne sięgają najchętniej? W jakich spędzają najwięcej czasu? Odpowiedzi na te i wiele innych podobnych pytań dostarcza raport „Gracze 2019” przygotowany przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile.
Z aplikacji randkowych w Polsce korzysta ponad 840 tysięcy użytkowników smartfonów z systemem Android, a liczba ta stale rośnie – podaje Spicy Mobile, twórca badania aktywności na urządzeniach mobilnych. Jak wynika z danych, najbardziej popularną aplikacją w Polsce nie jest wcale Tinder a Badoo.
Pomiar zachowań i lojalności użytkowników są kluczowymi czynnikami, które mogą przełożyć się na sukces aplikacji. Dlatego bardzo ważną kwestią jest uzyskanie jak najbardziej szczegółowej wiedzy na temat tego, jak często i w jaki sposób użytkownicy z niej korzystają - wyjaśnia na łamach raportu "Big Data & Mobile" Michał Pietruszka ze Spicy Mobile.
Żyjemy w świecie mobilnym. Każdy, kto używa internetu, zostawia cyfrowe ślady, po których podążają pracownicy działów marketingu i specjaliści od reklamy. Agencja Spicy Mobile w najnowszym raporcie "Big Data & Mobile" przybliża arkana marketingu mobilnego opartego na wielkiej liczbie danych. To pierwsze tego typu opracowanie na rynku.
Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile podsumowuje rok 2018 w branży marketingu mobilnego.
Ruch motywowany (tzw. incentive traffic) to „szara strefa” w promocji aplikacji mobilnych. Jak twierdzą eksperci Just Run App, podmiotu dedykowanego branży m-commerce, taki sposób pozyskiwania użytkowników sprawdza się jedynie w przypadku gier. Twórcy innych aplikacji mogą na tym działaniu więcej stracić niż zyskać.
Jedynie niewielki odsetek aplikacji ma szansę na rynkowy sukces. W jaki sposób poprawić pozycję aplikacji w sklepie? Jak pozyskać jakościowych użytkowników?
Eksperci z Just Run App, podmiotu zajmującego się promocją aplikacji m-commerce, przewidują, że zjawisko „ad fraudów”, czyli wyłudzanie pieniędzy od reklamodawców poprzez dostarczanie fałszywego ruchu, nasili się w trakcie Black Friday oraz przedświątecznych zakupów.
Zakres i jakość danych pochodzących od użytkowników mobilnych jest nieporównywalna do żadnego innego kanału reklamowego. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, marketerzy potrzebują narzędzia, które pomoże im zbierać, analizować oraz profilować dane. Taką rolę pełnią mobilne platformy DMP.
Konsumenci spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych i w konsekwencji pozostawiają po sobie coraz więcej cyfrowych śladów. Ten ogrom danych to szansa dla reklamodawców na tworzenie angażujących i spersonalizowanych kampanii, ale też wyzwanie analityczne - pisze Tomasz Kąkol na łamach raportu "Big Data & Mobile".
Zachęcamy do lektury wywiadu z założycielami Spicy Mobile, który z okazji pięciolecia działalności agencji ukazał się na łamach serwisu GoMobi.pl.
Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile prezentuje raport "Big Data & Mobile" poświęcony wykorzystaniu danych w marketingu mobilnym.
Just Run App – nowy podmiot należący do agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, skierowany do szybko rozwijającej się branży m-commerce – pomaga firmom w pozyskaniu efektywnej instalacji aplikacji w modelu CPD (Cost Per Download). W ciągu pierwszego półrocza zrealizowano kampanie skutkujące 400 tysiącami pobrań aplikacji.
Niemal co drugi użytkownik ma zainstalowaną na swoim telefonie lub tablecie choć jedną aplikację zakupową. Z drugiej strony, jak pokazują wyniki analizy Just Run App oraz Spicy Mobile, wydawcy inwestujący w m-commerce muszą mocno walczyć o klienta. Większość aplikacji mobilnych traci w pierwszych miesiącach nawet 80% pozyskanych użytkowników.
Jak wynika z najnowszych danych IAB/PwC AdEx, udział wydatków reklamowych w kanale mobile w ogóle wydatków na reklamę online wyniósł w 2017 r. blisko 23%. Dla porównania udział odsłon mobilnych w ogóle odsłon kształtuje się już na poziomie 39%. Systematycznie rośnie także udział użytkowników korzystających z internetu wyłącznie przez urządzenia mobilne, co widać wyraźnie na przykładzie stron największych wydawców. Wydatki na reklamę są więc niewspółmierne do wielkości ruchu. Oznacza to, że reklamodawcy i wydawcy nadal stoją przed szansą do wykorzystania.
Coraz więcej Polaków korzysta z usług bankowości mobilnej. Duży wpływ na to mają dedykowane aplikacje – szybkie i wygodne w obsłudze. Jak wynika z danych Spicy Mobile, w grudniu 2017 r. z aplikacji bankowych korzystało już 15% użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android. Wśród najpopularniejszych aplikacji znalazły się te przygotowane przez mBank, PKO Bank Polski oraz ING Bank Śląski.
Globalna sprzedaż tabletów zniżkuje od trzech lat. To jednak nie wszystko. Jak wynika z przeprowadzonych analiz, nie tylko mniej kupujemy, ale i rzadziej korzystamy z tych urządzeń. W okresie od września 2016 r. do września 2017 r. liczba odsłon wykonanych na tabletach spadła o blisko 36%. W analizowanym okresie znacznie skrócił się także czas korzystania z tabletów – z prawie 13 godzin do 9,5 godziny.
Rynek aplikacji mobilnych wydaje się być nasycony, jednak twórcy wciąż zaskakują nowymi produktami. Eksperci nie pozostawiają złudzeń – bańka mobilna pękła, jedynie niewielki odsetek aplikacji ma szansę na rynkowy sukces. W Polsce, jak pokazują dane Spicy Mobile, przeciętny użytkownik instaluje w miesiącu średnio 4,5 aplikacji, przy czym aż 2/3 użytkowników instaluje maksymalnie dwie. W jaki sposób twórcy aplikacji mogą wypromować swój produkt? Jakie działania marketingowe mają sens? Michał Pietruszka ze Spicy Mobile przedstawia najważniejsze trendy na konkurencyjnym rynku aplikacji mobilnych.
Coraz więcej Polaków deklaruje dokonywanie zakupów bezpośrednio ze smartfona. Agencja Spicy Mobile sprawdziła, z jakich aplikacji zakupowych korzystamy najczęściej, a także którzy detaliści najśmielej i najskuteczniej inwestowali w mobile w 2017 roku.
Smartfon to najbardziej osobiste urządzenie. Taka też powinna być komunikacja marek w tym kanale – zindywidualizowana i subtelna.
Personalizacja to główny czynnik decydujący o powodzeniu kampanii reklamowych w kanale mobile. Jak jednak dotrzeć do właściwego konsumenta z właściwym komunikatem?
Według szacunków, w skali globalnej co trzecia aplikacja nie osiąga pułapu 10 tysięcy pobrań, a ponad połowa wydawców zarobi na swoim projekcie mniej niż tysiąc dolarów. Co zrobić zatem, aby aplikacja mobilna generowała zyski?
W rankingu 20. najpopularniejszych aplikacji znajdziemy przede wszystkim aplikacje czterech typów: zakupowe, społecznościowe, komunikacyjne oraz gry.
Artur Zawadzki ze Spicy Mobile przybliża temat monetyzacji przestrzeni reklamowej w aplikacjach.
W ciągu zaledwie kilku miesięcy aplikacja sklepu Rossmann awansowała do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce.
"W dyskusji o przyszłości reklamy mobilnej nie można pominąć takich tematów jak reklama natywna, rich media, viewability czy geotargetowanie. Jeden z obszarów wydaje się jednak być wiodącym dla całego rynku: wydawców, reklamodawców i twórców aplikacji. Są nim dane" - podkreśla Rafał Karczewski ze Spicy Mobile na łamach raportu "Perspektywy rozwojowe reklamy online 2017-2018", przygotowanego przez IAB Polska
Aż 41 proc. użytkowników smartfonów korzystało w 2016 r. z aplikacji zakupowych, w tym niemal co piąty miał zainstalowaną choć jedną z dwóch aplikacji z rabatami i promocjami spółki Qpony.pl – wynika z badania Spicy Mobile.
Rafał Karczewski komentuje rozbieżności między ruchem a wydatkami na reklamę mobilną dla serwisu GoMobi.pl.
Dane geolokalizacyjne są jednymi z najważniejszych informacji wykorzystywanych przy planowaniu mobilnych kampanii reklamowych. Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile poszła o krok dalej i na podstawie lokalizacji bada, jak przemieszczają się użytkownicy smartfonów.
W kanale mobile relacja z klientem wychodzi poza prostą transakcję „sprzedaży i kupna”. To tutaj szukamy informacji o produktach, sprawdzamy rekomendacje znajomych, obserwujemy marki w mediach społecznościowych, polujemy na zniżki, a także – finalnie – dzielimy się własnym doświadczeniem oceniając produkty i usługi.
Artur Zawadzki przedstawia cztery zasadnicze trendy na rynku mobilnym, na które powinny zwrócić uwagę firmy inwestujące w mobile.
Spicy Mobile, agencja marketingu mobilnego oraz twórca sieci reklamowej Mobigate, prezentuje raport „Mobile is spicy” – przegląd aktualnych trendów na rynku mobilnym.
Marketerzy stale poszukują nowych platform reklamy i brandingu. Coraz ważniejszym miejscem kontaktu konsumenta z markami stają się aplikacje i mobilne strony www.
Spicy Mobile, agencja komunikacji i twórca badania korzystania z urządzeń mobilnych, przygotowała słownik systematyzujący najważniejsze pojęcia mobile marketingu.