Spicy Mobile z własną platformą programmatic

Agencja Spicy Mobile uruchomiła własną platformę emisji reklam w modelu programmatic – Spicy DSP. Rozwiązanie warte 10 mln złotych i bazujące na algorytmach przewidujących prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę testują już największe domy mediowe.

Spicy DSP umożliwia zakup powierzchni reklamowej w modelu RTB. Jej celem jest bardziej elastyczna i łatwiejsza emisja reklam do wybranych grup odbiorców. W tym celu wykorzystano autorskie mechanizmy i specjalistyczne modele oparte o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję. W projekt zaangażowani zostali naukowcy, m.in. prof. Piotr Sankowski z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW i prof. Alicja Grochowska, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS. Na powstanie platformy agencja Spicy Mobile otrzymała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w wysokości ok. 7,8 mln. Pozostałą potrzebną kwotę spółka przeznaczyła z własnych środków. Łączna wartość projektu wyniosła ponad 10,1 mln zł.

„Rozwiązanie, które prezentujemy, ma realny wpływ na liczbę i jakość emitowanych reklam w aplikacjach mobilnych” – wyjaśnia Dominik Stocki ze Spicy Mobile.  – „Przewidujemy, że w związku z blokadą 3rd party cookies ruch reklamowy przeniesie się ze stron do aplikacji. Naszym celem było połączenie oczekiwań wydawców, reklamodawców i użytkowników aplikacji w postaci bardziej spersonalizowanych i tym samym mniej intruzywnych reklam. Dzięki najnowszej technologii i wykorzystaniu wiedzy polskich naukowców okazało się to możliwe”.

Platforma Spicy Mobile rekomenduje użytkownikowi takie reklamy, które najbardziej go zainteresują. Jednocześnie emisje dobierane są w taki sposób, aby prawdopodobieństwo wykonania akcji – kliknięcie, rejestracja czy zakup – było jak największe. W tym celu Spicy DSP wykorzystuje złożone algorytmy, między innymi LightGBM i FFM, które analizują szereg parametrów: rozmiar kreacji, aplikację bądź witrynę, na której znajduje się użytkownik, dane historyczne, informacje o urządzeniu itp. W procesie licytacji i zakupu powierzchni klienci mają do dyspozycji dwa modele rozliczeniowe: CPM oraz CPC. Za jakość optymalizacji zakupu ruchu odpowiadają autorskie modele, m.in. model „session quality” dbający o to, aby jakość kupowanej powierzchni przekładała się na jakość dostarczanego ruchu.

Programmatic jest jednym z najbardziej perspektywicznych rozwiązań marketingu internetowego. Poza automatyzacją procesu zakupu powierzchni reklamowej oferuje szeroki wachlarz funkcji: precyzyjne targetowania, wykorzystanie własnych danych (także tych z platform DMP) czy działania cross-mediowe. Nie bez powodu więc jego udział w rynku marketingu internetowego rośnie. Jak wynika z badania Spicy Mobile, wzrost wydatków na reklamę programmatyczną w 2021 roku zauważyło aż 2/3 ankietowanych przedstawicieli domów mediowych, tyle samo planuje zwiększyć wydatki na programmatic w roku obecnym.

„Rynek reklamy mobilnej dojrzewa. Reklamodawcy poszukują efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie. Jednocześnie, popularne stają się działania, które mają pozytywny wpływ na komfort korzystania z treści przez końcowego użytkownika. Spicy DSP jest odpowiedzią na te trendy” – dodaje Stocki.

Agencja Spicy Mobile uruchomiła program szkoleń, który obejmuje prezentację systemu i jego możliwości w porównaniu do innych dostępnych na rynku.