Użytkownicy smartfonów szukają promocji i rabatów w aplikacjach

Aż 41 proc. użytkowników smartfonów korzystało w 2016 r. z aplikacji zakupowych, w tym niemal co piąty miał zainstalowaną choć jedną z dwóch aplikacji z rabatami i promocjami spółki Qpony.pl – wynika z badania Spicy Mobile.

Aplikacje rabatowe to niezwykle dynamiczny trend w m-commerce. Jak pokazują wyniki pasywnego pomiaru korzystania z urządzeń mobilnych z systemem Android, realizowanego przez Spicy Mobile, w 2016 r. z aplikacji zakupowych (z uwzględnieniem aplikacji rabatowych) korzystało średnio 41% użytkowników, poświęcając na aktywność w aplikacjach 2 godz. 17 min i 30 s. (średni miesięczny czas na użytkownika). Dalsze analizy pokazały, że udział liczby użytkowników dwóch aplikacji z rabatami i promocjami grupy mobilnej Qpony.pl, do której należą aplikacje Blix i Qpony, w łącznej liczbie użytkowników aplikacji shoppingowych wyniósł w ubiegłym roku aż 18%.

Jak wynika z danych Qpony.pl, aktualnie ponad 1,1 mln właścicieli smartfonów szuka informacji o tańszych produktach i usługach za pośrednictwem jednej z dwóch aplikacji należących do spółki. Od stycznia 2016 do września 2017 r. firma odnotowała 55 proc. wzrost miesięcznej liczby aktywnych użytkowników, przy czym miesięczna liczba aktywnych użytkowników aplikacji Blix wzrosła o 51 proc. i wynosi obecnie 739 tys., a aplikacji Qpony wzrosła o 62 proc. i utrzymuje się na poziomie 510 tys.

„Ostatni rok był dla nas bardzo pomyślny. Wyniki naszych dwóch najbliższych konkurentów są w tym momencie niższe o blisko 50 proc. i 75 proc.” – komentuje Tomasz Jabłoński, CEO Qpony.pl. – „Ponadto szacujemy, że aplikacja Blix generuje o wiele więcej sesji niż wszystkie webowe serwisy gazetkowe. To, że oba produkty mobilne cieszą się aż tak dużą popularnością użytkowników zawdzięczamy intensywnie rosnącej liczbie osób zainteresowanych promocjami oraz odpowiednio dobieranym treściom, które odpowiadają na oczekiwania i potrzeby odbiorców, i sprawiają, że chętnie wracają oni do korzystania z mobilnych agregatów zniżek, promocji, kuponów rabatowych i gazetek reklamowych”.

Sukces aplikacji rabatowych to jeden z efektów rosnącej popularności smart shoppingu. Według raportu Google Consumer Barometer, aż 19 proc. polskich konsumentów do zakupów motywują obniżki cen, 33 proc. szuka promocji i kuponów zniżkowych, a dla 57 proc. cena jest decydującym czynnikiem. Jak wynika z analiz Qpony.pl, statystyczny użytkownik aplikacji rabatowej to osoba w wieku 18-24 lat, która mieszka w dużym mieście. Najczęściej wykorzystuje ona zniżki z kategorii jedzenie, moda, usługi i rozrywka.