Spicy Mobile z nowymi kompetencjami big data

Spicy Mobile rusza z usługą „ad hoc” w obszarze big data. Wraz z nowymi osobami, które dołączyły do zespołu analitycznego, spółka oferuje wsparcie dla domów mediowych i reklamodawców o analizy wybranych aplikacji mobilnych, całych kategorii czy ogólnie rynku mobilnego.

„Do tej pory z takiego wsparcia korzystali nasi stali klienci. Dla nich analizowaliśmy największe aplikacje w Polsce, m.in. aplikacje LIDL, Biedronka, mBank, Polkomtel, Amrest, Netflix, Maspex czy Aliexpress” – przyznaje Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile.  – „Z uwagi na duże zainteresowanie firm outsourcingiem usług analitycznych postanowiliśmy włączyć je do naszej stałej oferty. Tym bardziej, że w kompetencje big data inwestujemy w tym momencie największe środki”.

Spicy Mobile jest twórcą pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych. Od początku realizacji tego badania spółka publikowała część wyników w postaci autorskich rankingów, analiz oraz branżowych raportów dotyczących wybranych segmentów rynku, np. e-commerce, turystyki czy gier mobilnych. W tym roku, dzięki grantowi od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, przed firmą kolejne wyzwanie – realizacja największego w Polsce badania osobowości użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce, a także docelowo stworzenie narzędzi umożliwiających profilowanie reklam właśnie pod tym kątem.

„Inwestujemy w rozwój kompetencji big data na różnych poziomach” – dodaje Rafał Karczewski, członek zarządu Spicy Mobile. – „Pracujemy nad rozwojem autorskiej technologii, integracją różnych systemów i narzędzi, ściśle współpracujemy ze środowiskiem naukowym, a także poszerzamy zespoły IT i R&D”.

Do zespołu analityków Spicy Mobile dołączył m.in. Rafał Zaborowski, doktorant bioinformatyki na Uniwersytecie Warszawskim, do tej pory zawodowo związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadził badania nad metodami obliczeniowymi stosowanymi przy analizie strukturalnej chromatyny. Rafał wesprze zespół w zakresie integracji narzędzi i rozwiązań informatycznych. Nową osobą jest także Kinga Kornacka, do której obowiązków należy przygotowywanie raportów i analiz dla klientów firmy. Wcześniej Kinga współpracowała z firmą badawczą ACNielsen Sp. z o. o., tworząc raporty końcowe oraz przygotowując mapy podróży użytkowników, a także zdobywając doświadczenie w obszarze customer experience. Wykorzystywała też swoją wiedzę marketingową oraz UX-ową projektując aplikację do mealsharingu.