Tegoroczny raport Spicy Mobile jest już dostępny. Publikacja, przygotowana pod hasłem „We are connected”, stanowi odpowiedź na pytania o pozycję mobile’a na rynku mediów i w strategiach biznesowych firm.
Co roku Spicy Mobile przygotowuje raport branżowy, w którym podsumowuje najważniejsze zmiany w marketingu mobilnym i wyznacza trendy na kolejny rok. Tegoroczna publikacja nie mogła pozostać obojętna wobec gwałtownych zmian na rynku mediów i szybkiego rozwoju e-commerce. Składa się na nią wiedza i doświadczenie blisko 30 ekspertów reprezentujących świat reklamy, handlu internetowego, technologii marketingowych (MarTech), badań i nauki. Honorowy patronat nad raportem „We are connected” objął Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
„Wydarzenia z początku roku przyspieszyły transformację cyfrową. Aby oddać charakter tej zmiany, tegoroczny raport przygotowaliśmy pod hasłem We are connected. Pokazujemy w nim, jak konsumenci korzystają z różnych urządzeń, jak mobile przejmuje nasze kolejne doświadczenia, a także jak wpływa na inne kanały. Odpowiadamy też na najważniejsze pytanie, jak marki i wydawcy mogą docierać do migrujących między różnymi kanałami i urządzeniami użytkowników” – podkreśla Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile.
W przygotowanie raportu zaangażowało się 25 firm, m.in. wydawcy medialni (RMF FM, TVN Media), sieci handlowe i platformy e-commerce (Agata SA, Bonami.pl, Ikea, Żabka), agencje i domy mediowe (LiquidThread, Media Direction OMD, Media On, Mindshare, Initiative, Spark Foundry, VMLY&R, Wavemaker), środowisko naukowe i firmy doradcze (Uniwersytet SWPS, PwC), a także dostawcy rozwiązań technologicznych (OmniConsole, One Horizon, Performance Media, Proxi.cloud, Sales Tube). Nie zabrakło również głosu ze strony przedstawicieli PBI oraz Gemius w temacie nowego badania cross-mediowego Mediatel, które obejmuje pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.
Raport „We are connected” można pobrać bezpłatnie ze strony: https://www.spicymobile.pl/raport
Publikacja jest także dostępna w wersji drukowanej w nakładzie 1000 egzemplarzy. W formie dodatku zostały do niej dołączone wyniki badania zrealizowanego przez Spicy Mobile na przełomie lipca i sierpnia br. wśród blisko 100 osób odpowiedzialnych za planowanie i realizację kampanii reklamowych.
„Odpowiedzi, które otrzymaliśmy, pokazują wyraźnie, jak w wyniku lockdownu zmienił się rynek reklamowy w Polsce oraz oczekiwania samych reklamodawców. Wniosek jest jeden – nawet w obliczu kryzysu firmy nie mogą sobie pozwolić na rezygnację z działań marketingowych wspierających sprzedaż” – dodaje Tomasz Kąkol, dyrektor sprzedaży w Spicy Mobile.
Raport „We are connected” to już czwarta publikacja tego typu, której wydawcą jest Spicy Mobile. Wcześniej agencja przygotowała przegląd trendów na rynku mobilnym „Mobile is spicy” (2017), a także raporty „Big Data & Mobile”(2018) oraz „Aplikacje mobilne” (2019). Wszystkie wydawnictwa ukazały się pod honorowym patronatem IAB Polska. Z ramienia Spicy Mobile za redakcję i koordynację projektu odpowiada agencja Szmalec PR.